အေမး(၂) မနန္းၾကဴၾကဴလြင္ (virtueloyalty@gmail.com)

အရွင္ဘုရား

ရိုေသေလးျမတ္စြာ ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္အရွင္ဘုရား။

တပည့္ေတာ္သည္ႏိုင္ငံျခားသားခရစ္ယာန္တစ္ေယာက္ႏွင့္ဘာသာေရးအေၾကာင္း ေျပာဖူးပါသည္။ ထိုသူကငါးပါးသီလမျမဲလွ်င္ငရဲသို႔က်ိန္းေသ ေရာက္ရမည္ဟု ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာထားသည္ကုိ ၾကားဖူးေၾကာင္းေျပာပါသည္။ မိမိကသီလကိုတစ္သက္လံုး ေစာင့္ထိန္းလာေသာ္လည္း ၁ႀကိမ္၁ခါ ဥပမာ အားျဖင့္ မုသာ၀ါဒါကိုက်ဴးလြန္လိုက္မိသည္ရွိေသာ္ငရဲသို႔ ေရာက္ရမည္ကိုသိေၾကာင္း..ထိုသူကနိဗၺာန္ကို ေတာင္တစ္လံုးႏွင့္ ဥပမာ တင္စားျပပါသည္။တပည့္ေတာ္တို႔သည္ နိဗၺာန္ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားေသာအခါ ထိုေတာင္ကို ျဖတ္ရသည္ႏွင့္တူသည္။ သို႔ေသာ္ ေတာင္ကို ျဖတ္မည္ ႀကိဳးစားလိုက္..ငါးပါးသီလကို တစ္သက္လံုး လံုေအာင္ ေစာင့္ထိန္းလာပါလ်က္..ေတာင္ေက်ာ္ခါနီးမွ မေတာ္တဆ တစ္ပါးေသာ သီလကို ေဖာက္ဖ်က္မိခဲ့သည္ရွိေသာ္..တဖန္ငရဲက်လိုက္ႏွင့္ အဘယ္သို႔ ေတာင္ကို ဖ်က္ရမည္နည္းဟု ေမးပါသည္။ တပည့္ေတာ္မသည္ ပါရမီ ျဖည့္ဆည္းျပီး ေကာင္းမြန္စြာ သီလေစာင့္ထိန္း..၀ိပႆနာကို ႀကိဳးစားပြားမ်ားအားထုတ္ျပီး ေသာတာပန္ တည္လွ်င္ ထိုေတာင္ကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္မည္ ဟုသာ သိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသူက အက်ပ္ရိုက္ေအာင္ေမးေသာအခါ.." ေသာတာပန္မေရာက္ခင္ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါေလာက္ သီလ တစ္ပါးပါးကို ခ်ိဳးေဖာက္မိလွ်င္ ငရဲေရာက္ရမည္.သီလ တစ္ခါ ပ်က္ျပီ ဆိုကတည္းက ငရဲသို႔က်ိန္းေသ ေရာက္မည္ ဟု ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားသည္." ထိုကဲ့သို႔ ခ်ိဳးေဖာက္မိေသာ အျပစ္အစား ခရစ္ေတာ္ဘုရားသခင္ကအျပစ္ေက်ေပးႏိုင္သည္။ငရဲမွလြတ္ေအာင္ကယ္ေပးႏိုင္သည္"ကိုသာမရရေအာင္ဆြဲ

ေျပာပါသည္။..အရွင္ျမတ္ဘုရား...ထိုသူ၏ ေမးခြန္းမ်ားကို တပည့္ေတာ္မ မေျဖတတ္ပါ အရွင္ဘုရား။။ (တကယ္ေတာ့အဂၤလိပ္စကားကိုဘာသာေရး ႏွင့္ ပတ္သတ္ျပီး မကၽြမ္းက်င္ပါက မေဆြးေႏြးသင့္ေၾကာင္း တပည့္ေတာ္မ ျပီးမွ သိပါသည္။) အဂၤလိပ္လို ဆိုေတာ့ ေျဖဖို႔ ပိုခက္ပါသည္ အရွင္ဘုရား။တပည့္ေတာ္မသည္ သီလႏွင့္ ပတ္သတ္ျပီး ငရဲသို႔က်ေရာက္ပံု.မေရာက္ပံု ကို သိခ်င္ပါသည္။ သီလႏွင့္ပတ္သတ္ေသာ မွတ္သားသိျမင္စရာ စာအုပ္ (သို႔) တရားေတာ္ကို နာၾကားရလိုပါ၏။ ဘာသာျပန္ထားသည္ကို ရႏိုင္ပါကလည္း အလြန္အက်ိဳးထူးပါ၏ အရွင္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္မ၏ စာရွည္သြားသည္ကို လည္းေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ ထုိကဲ့သို႔ ေဖာ္ျပမွသာ ျမင္္သာေသာေၾကာင့္ပါ အရွင္ဘုရား။ ေက်းဇူးႀကီးျမတ္လွေသာ အရွင္ဘုရားအား ရိုေသစြာ ရွိခိုးကန္ေတာ့ပါ၏။

(၂)  နန္းျကူျကူလြင္၏ေမးခြန္းကိုေျဖဆိုျခင္း
   ငါးပါးသီလမၿမဲလွ်င္ ငရဲသို႕ကိ်န္းေသေရာက္ရမည္ဟု ျမတ္စြာဘုရားမေဟာပါ။ ငါးပါးသီလနွင့္ ပတ္သက္ေသာ အကုသိုလ္ေစတနာသည္ ငရဲ၊ တိရစာၧန္၊ ျပိတၱာ၌ ျဖစ္ေစနိုင္သည္ဟုသာေဟာပါသည္။
ျဖစ္ရမည္နွင့္ ျဖစ္ေစနိုင္သည္မတူပါ။ တစ္ျခားအေၾကာင္းမ်ားကို ထည့္တြက္ရပါမည္။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ မဟာကမၼ၀ိဘဂၤသုတ္ကို ေလ့လာၾကည့္ရမည္။ ကုသိုလ္ကံနွင့္ အကုသိုလ္ကံနွစ္မ်ိဳးတြင္ ကုသိုလ္ကံက စြမ္းအား ပိုႀကီးသည္။
တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ သီလခ်ိဳးမိ႐ံုနွင့္ တစ္ျခားအေၾကာင္းးမ်ားကို ထည့္သြင္းမစဥ္းစားပဲ ငရဲက်သည္ဟု ယူဆသည္မွာ လံုး၀မမွန္၊ စဉ္းစားၾကည့္ရန္….
ရာဇ၀တ္မႈက်ဴးလြန္သူနွစ္ဦးတြင္ တစ္ဦးက ေငြေၾကး ဓနျပည့္စံု သည္။ အမီွေကာင္းရိွသည္။ တစ္ဦးကမရိွ၊ မရိွသူသာေထာင္က်၍ ေငြေၾကးဓနတတ္နိုင္သူ အမီွေကာင္းရိွသူမွာ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးနွင့္ လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ရေနသည္။ လက္ေတြ႕သာဓက ေပါမ်ားလွ၏။ ခရစ္ေတာ္က အျပစ္ကို ေခ်ေပးနိုင္သည္၊  ငရဲကလြတ္ေအာင္ ကယ္တင္နိုင္သည္ဟုဆိုျခင္းမွာ အေျပာမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။    လက္ေတြ႕ သာဓကမရိွ  ၊   ျဖစ္နိုင္စရာလည္းမရိွ ၊  ခရစ္ေတာ္နွင့္  ပတ္သက္၍ ေမးစရာ ၊     ေျပာစရာမ်ားစြာ ရိွေသာ္လည္း
ယံုၾကည္သူတို႕ စိတ္မထိခိုက္ေစရန္ မေျပာေတာ့ပါ ။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဥပမာစကားတြင္ ေထာပတ္အိုးကို ေရထဲနစ္၍  ခဲြလိုက္လွ်င္ ေထာပတ္သည္  မည္သည့္အခါမွ   ျမဳပ္မသြား၊   အေပၚတက္လာ၏။     အိုးကဲြမ်ားသာျမဳပ္သြား၏။
ထို႕အတူ  ကုသိုလ္စိတ္သည္  ေထာပတ္နွင့္အလားသဏၭာန္တူ၍  ဘယ္ေသာအခါမွ ေအာက္မျမဳပ္၊ ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္သည္၏ သဘာ၀ကိုသာေဟာသည္။ကယ္တင္ရွင္ဆိုသည္မွာ လံုး၀မရိွနိုင္၊ တကယ့္ ကယ္တင္ရွင္ အစစ္မွာ မိမိကိုယ္တိုင္က်င့္သံုးေသာ
ကုသိုလ္ကံသာျဖစ္သည္။
 

Comments

Pages